Діагностика адаптації першокласників до школи
Соціально-психологічна адаптація є процесом активного пристосування, на відміну від фізіологічної адаптації, яка відбувається як би автоматично. Стосунки з середовищем, до якого треба пристосовуватися, особливі. Тут не лишесередовищевпливає на людину, але і вонасама змінює соціально-психологічнуситуацію. Тому адаптувати доводиться не лишедитину до класу, до свогомісцявшколі, до вчителя, але і самого педагога до нових для нього учнів.
Тема :Проективний тест особистих відношень, соціальних емоцій і ціннісних орієнтацій «Будиночки».
Мета:діагностика емоційної сфери дитини, а саме вищі емоції соціального генезу, особистісні переваги і дяльнісні орієнтації, що робить його особливо цінним з точки зору емоційного ставлення дитини до школи.
Цільова група: 1 клас.
Представлення результатів:
Вегетативний коефіцієнт характеризує енергетичний баланс організму: його здібність до енерговитрат або тенденцію до енергозбереження.
Тема :Методика "Школа звірів".
Мета: Виявлення причин труднощів учнів на різних уроках, унавчальній діяльності і в спілкуванні з однокласниками, вчителями.
Цільова група: 1 клас.
Представлення результатів:
Дезадаптованість упевноїчастинишколярівпов'язана з поведінковими проблемами – низькезасвоєнняшкільних норм поведінки. На уроках цідітинеуважні, часто не слухаютьпоясненнявчителя, відволікаються на стороннізаняття і розмови. Якщо ж вони зосереджуются на завданні, то виконуютьйого правильно. На перерві відбуваєтьсярозрядканапруги: вонибігають, кричать, заважаютьіншимдітям.
Діагностика адаптації 5-го класу до нових умов навчання
Тема : Тест шкільної тривожності Філіпса.
Мета: Вивчення рівня і характеру тривожності навчання учнів у школі.
Цільова група: 5 клас.
Представлення результатів:
Для багатьохдітейпроцес адаптації до школи є складнимвипробуванням. Дитинастикається з рядом проблем, які не в силах вирішити сама. В результатів неїможутьвиникнутишкільніневрози. Раннядіагностика, корекція і профілактикашкільнихневрозівзалишаються актуальною і надзвичайноважливою проблемою.
Ми працюємо
- Співпраця з адміністрацією школи, педагогічним та батьківським колективами, громадськими організаціями, службами у справах молоді, дільничним інспектором з метою адекватного психолого-педагогічного супроводу підлітків;
- Профілактика дезадаптації учнів під час переходу з початкової до середньої школи;
- Профілактика дезадаптації новоприбулих учнів школи та учнів-старшокласників при переході в старшу школу;
- Робота з дітьми, що потребують особливої уваги;
- Психологічний супровід розвитку підлітків;
- Допомога в професійному самовизначенні підлітків;
- Робота із запобігання конфліктів в учнівських колективах, подолання агресивності мотивів поведінки.
Ми виконали за 2013
Контроль за адаптацією учнів 5-х та 10-х класів до нових умов навчання (дослідження рівня адаптації учнів, дослідження мікроклімату у класному колективі, структури взаємовідносин; поглиблене дослідження особистості учнів з ознаками дезадаптації).
Вид роботи |
Виконана робота |
Психодіагностична робота |
Психологічна діагностика шкільної тривожності за Філіпсом |
Визначити рівень міжособистісних стосунків «Соціометрія». |
|
Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота |
Розвивальні ігри з учнями 5-го та 10-го класу з метою подолання дезадаптації. |
Психологічна просвіта |
«Особливості психологічного стану учнів 5 класу». |
Визначення індивідуальних особливостей учнів середньої школи (вивчення запитів учителів ; діагностика індивідуальних особливостей ,психологічна діагностика шкільної тривожності за Філіпсом).
Вид роботи |
Виконана робота |
Психодіагностична робота |
Психологічна діагностика шкільної тривожності за Філіпсом |
Проводиться, протягом року, корекційно - відновлювальна та розвивальна робота робота з учнями початкових, середніх та старших класів.