Форма входу
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

11 клас.

Тема. Алкени. Узагальнення.

 

Мета. Повторити склад, властивості алкенів,  акцентувати увагу на особливості подвійного зв’язку та його вплив на властивості алкенів, порівняти властивості алкенів та алканів, розвивати вміння записувати хімічні рівняння реакцій, розуміти їхню суть, коментувати їх, порівнювати та узагальнювати вивчений матеріал, працювати з тестовими завданнями, виховувати повагу до предмету, що розкриває суть речей.

Обладнання: дидактичні картки, збірник вправ і задач з хімії, моделі молекул вуглеводнів, підручник.

 

Форми роботи: хімічний диктант, самостійна робота учнів, робота в парах, індивідуальна робота за завданнями  дидактичних карток, робота біля дошки, асоціативні завдання, тестовий контроль, диференційовані домашні завдання, самоперевірка, превентивні завдання.

Тип уроку: урок узагальнення вивченого матеріалу з теми «Алкени».

 

І. Організаційна частина уроку.

 

ІІ. Озвучення теми уроку вчителем. Формування цілей уроку.

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

 

ІУ. Актуалізація опорних знань і вмінь.

Хімічний диктант.

  • 1. Загальна формула алкенів.
  • 2. Закінчити: С4Н…, С10Н…, С8Н…
  • 3. В якому стані гібридизації перебувають валентні електрони атома Карбону в молекулах алкенів ( зокрема, етену)?
  • 4. Який зв'язок, крім простого(одинарного), характерний для алкенів та зумовлює властивості алкенів?
  • 5. Які вуглеводі мають таку ж загальну формулу, що й алкени?
  • 6. Як називається реакція приєднання водню до алкенів?
  • 7. Як називається реакція приєднання води до алкенів?
  • 8. Тест на відповідність.

Встановити відповідність між реагентами і продуктами реакції:

     А)          Пропен + Н2                       1. етанол

Б)           Етен + Н2О                        2.  пропан

В)           полімеризація етену         3.  вуглекислий газ + вода

Г)           горіння етену                    4.   поліетилен

                                                          5. Бромпропан    

(За правильно розв’язані тести №№1 – 7   0,5 балів, №8 – 1 бал). 

 

У. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу:

-      Які асоціації викликає у вас слово алкен, алкан?

Створити асоціативний ланцюжок до речовини етен, маючи зразок щодо метану:

Метан ---- СН4 --- газ ---- природний газ – горючий ---- висококалорійне паливо --- алкан --- sp --- заміщення ----термічний  розклад --- горіння -- ….

- Розгляньте кулестержневі моделі молекул, запишіть назви речовин за даними моделями.

 

1. Самостійна робота.

Напишіть рівняння реакцій з допомогою яких можна здійснити такі перетворення:

                    1                    2                  3

(9)    С2Н5ОН ------ С2Н4  -------  С2Н6  ----  C2H5Cl

Як називаються реакції 1, 2, 3 ?     ( 2 бали).

2. Яку реакцію можна використати для виявлення алкенів

 

    3. Тестовий контроль.

 -  Встановити відповідність між формулами і назвами речовин : (1 бал)

(10)       А)   С2Н4                    1. бромпропан

              Б)   С3Н7Br                2. пропен

              В)   С3Н6                     3.  етен

              Г)   СН4                       4. етан

                                                    5. метан

4.  (11)        Робота в парах.

Завдання №1

Написати можливі ізомери для речовини, що має формулу С5Н12 ( 1,5 бали )

Завдання №2.

Написати можливі ізомери для речовини, що має формулу С5Н10 ( 1,5 бали ).

 

5. Робота біля дошки ( 2 бали).

     ( Учні виконують завдання за дидактичними картками)

1. Поясніть суть правила Марковникова. Наишіть рівняння реакції як приклад.

2. Написати рівняння реакції приєднання бромоводню( гідроген броміду) до пропену.

3. Закінчити схему рівняння реакції:

СН2 = СН – СН3 + НBr   =

4. Написати рівняння реакції приєднання бромоводню( гідроген броміду) до етену.

- Яку хімічну реакцію алкенів характеризують всі ці записані рівняння реакцій?

          6. Превентивне завдання.

Вивести загальну формулу алкінів, якщо відомо, що в їхньому складі на 2 атоми менше, ніж у алкенів.

        УІ. Перевірка та оцінювання завдань, виконаних учнями на уроці.

        УІІ. Підведення підсумків уроку.

        УІІІ. Домашнє завдання.

- Для всіх учнів:

1.Повторити параграф

2. Задача.

Обчислити масову частку Карбону в етені (С2Н4) та етині (С2Н2).

- Для учнів, які хочуть знати і вміти більше з хімії.

Задача.

У результаті згоряння вуглеводню масою 5,6г утворилося 8,96 л СО2 (н.у.) і 7,2 г води. Відносна густина цього вуглеводню за воднем дорівнює 14. Визначте формулу вуглеводню.